Sunday, March 24, 2013

frenzone-worse

ENTRY PERTAMA UNTUK TAHUN 2013

topic untuk entry kali ini..friendzone...

mesty korang penah dengar kan kata2 menusuk kalbu macam ni..awak kawan baik saya..tapi kita hanya bole jadi kawan..xlebih daripada itu.....lagi-lagi kaum adam seperti aku,,..perkara yang sudah basi dalam hidup..orang kate no live without love.anda setuju ker?

setelah membuat beberapa siasatan lanjut,adalah didapati mangsa friendzone adalah dari golongan lelaki yang sangat baik,alim,dan bijak tetapi dikekang oleh masalah kewangan dan faktor kewangan.


aku tak pernah setuju dengan friendzone,sebab bagi aku itu cara mereka melarikan diri dari menjawab soalan cinta dari seorang lelaki.walaupun kamu kaum hawa,cun melecun,mantop depan belakang,atas sampai bawah, AT LEAST bagilah sebab munasabah mengapa anda tidak suka lelaki tersebut,bukan mengelakkan diri dengan mengatakan.."awak sahabat sejati saya,dunia akhirat".."super duper sahabat".."saya tidak layak untuk awak",,"awak terlampau baik untuk saya",..
ayat-ayat sebegini memang dah basi sangat..


cuba anda bayangkan anda dikerusi kami..meminati seorang wanita itu bukan mudah,apetah lagi meminati dan setia disisi anda,tapi tahukah anda,perbuatan anda ignore perasaan "sahabat karib" anda adalah perkara kejam yang paling menusuk hati..


bayangkan anda ..dalam situasi ini..

always,,,..if u realize..this also happen to nerd boy!

this is happen to the victim..mereka tetap setia disisi anda....dan kemudian akan berlalu pergi seperti mengalirnya air sungai..tiada siapa yang peduli...kerana pada ketika itu..dia akan menjadi orang yang menyokong segala perbuatan anda...dengan lelaki ketiga itu...dan mereka mula menyedari bahawa sabahat karibnya itu sudah pergi meninggalkannya apabila..hubangan mereka mempunyai masalah...masetu..baru kelam kabut nak cari "sahabat karib".


akhir kata...hargai kawan anda..jangan layan mereka macam boyfren kalau hanya nak buat kawan...:D..
RENUNG2 KAN DAN SELAMAT BERAMAL

No comments:

Post a Comment